Κόνιτσα - Μονή Στομίου - Δρακόλιμνη - Κορυφή Γκαμήλα

Η διαδρομή αρχίζει από την Κόνιτσα. Ξεκινώντας από το πέτρινο γεφύρι της Κόνιτσας, ακολουθείτε το χωματόδρομο για τη Μονή Στομίου Στομίου, όπου φθάνετε σε 2 ώρες.

Από εκεί μετά από ανηφορική πορεία σε παλιό χωματόδρομο διάρκειας μισής ώρας ακολουθείτε ανηφορικό μονοπάτι στα δεξιά, το οποίο διασχίζει πυκνό και σχεδόν πραγματικά παρθένο δάσος με οστρυές, πεύκα, έλατα και οξιές. Ύστερα από 2 ώρες, στο τελειώμα της μεγάλης ανηφόρας, βρίσκεστε σε ξέφωτο με εκπληκτική θέα. Ακολουθείτε λίγο πολύ οριζόντιο πανέμορφο μονοπάτι, σκαμένο στις πλαγιές της χαράδρας με κατεύθυνση δυτική για 1,30 ώρα, έως ότου φτάστε στη ράχη της Νταβάλιστας.

Αυτό το τμήμα της διαδρομής γίνεται στη σκιά αιωνόβιων δέντρων (οξιές, έλατα, σφενδάμια κά) και κατά διαστήματα το μονοπάτι διασχίζει εγκάρσια απότομα λούκια που κατεβαίνουν από ψηλά, τα οποία και διατηρούν χιόνι έως τον Ιούνιο.  Σε 30  λεπτά προσεγγίζετε το λούκι της Νταβάλιστας, από όπου με ανάβαση 1,30 ώρας μέσα από την κοίτη του, καταλήγετε στο δυτικό άκρο του οροπεδίου των λιμνών, στα 1750μ υψόμετρο, όπου πλέον δεν υπάρχει δενδρώση βλάστηση.

Συνεχίζετε για άλλα 40 λεπτά με κατεύθνση νότια, διασχίζοντας το οροπέδιο και στη συνέχεια έχετε τρεις εναλλκτικές λύσεις. Αριστερά μπορείτε να κετευθυνθείτε στα 2050μ στη Δρακόλιμνη (1,20 ώρα),  δεξιά στο Ορειβατικό καταφύγιο της Αστράκας στα 1950μ (σε 40 λεπτά) και από εκεί στο χωριό Πάπγκο σε άλλες 2,30 ώρες κατάβαση και τέλος ευθεία, αρχικά ανάμεσα από τις ορθοπλαγιές της Αστράκας και τις πλαγιές του Πλόσκου ανηφορίζετε για 1 ώρα και κατόπιν στρεφόμενοι ανατολικά καταλήγετε στην κορυφή της Γκαμήλας έπειτα από 1,30 ώρα πορείας ακόμα.

Η διαδρομή είναι σηματοδοτημένη με κίτρινο  τετράγωνο με μαύρο πλαίσιο σε κίτρινο φόντο έως το οροπέδιο των λιμνών. Από εκεί και πάνω ακολουθείτε το Ο3 έως το οροπέδιο Ρομπόζι και στη συνέχεια κόκκινες κουκίδες και απλούς αραιούς πυργίσκους με πέτρες έως την κορυφή.

Βαθμός δυσκολίας: υψηλός.  Χρόνος πορείας: 9,30 ώρες (για Δρακόλιμνη). Σήμανση: πρόχειρη με πινακίδες κίτρινο- μαύρο.  Υψομετρική διαβάθμιση: 450μ- 2497μ.